Content is King, jak przekonuje Bill Gates. Warto zatem dbać o to, aby strona www zawierała ciekawe i unikalne treści. Użytkownicy zwracają uwagę nie tylko na wygląd strony, ale również na to, co dana marka przekazuje za pomocą słów. Teksty mają ogromny potencjał przekazu i jeśli są ciekawe oraz posiadają wartość, mogą zachęcić potencjalnego klienta do oferty. Jeśli natomiast są szczątkowe lub napisane w sposób niedbały, potrafią skutecznie do niej zniechęcić. Jak więc tworzyć dobre teksty na strony internetowe?
Skuteczny tekst - czyli jaki?
Jakość tekstu na stronie www można zdefiniować według dwóch kryteriów: unikalność i wartościowość. Pierwsze z nich jest dość proste. Tekst na stronie nie może być skopiowany z innego serwisu. Musi zostać napisany specjalnie dla tej strony. Niedozwolone jest powielanie, ani zbyt mocne inspirowanie się innymi tekstami. W przeciwnym razie Google uzna taką stronę za kopię, obniżając jej pozycję w wynikach wyszukiwania, przez co użytkownikom trudniej będzie na nią trafić.
Potencjalni klienci widząc ten sam opis na kolejnej stronie, także nie będą oceniać jej profesjonalnie. Jak natomiast określić wartość tekstu? Przede wszystkim na podstawie tego, czy zawiera przydatne informacje. Jeśli użytkownik po przeczytaniu tekstu uzna, że stracił czas to prawdopodobieństwo, że ponownie odwiedzi stronę jest nikłe. Teksty powinny być również napisane odpowiednim dla grupy docelowej językiem. W tekstach kierowanych do profesjonalistów powinniśmy operować innym słownictwem niż w tych, które kierujemy do laików.
Jak pisać profesjonalne teksty?
Teksty na stronę www to jeden z najskuteczniejszych sposobów na poprawę pozycji strony, dlatego warto zadbać o to, aby były napisane w profesjonalny sposób. Na wstępie warto zidentyfikować grupę odbiorców, do których będą one kierowane. Jeśli teksty będą przygotowywane przez więcej niż jedną osobę, dobrym pomysłem jest opracowanie struktury treści. Dzięki temu teksty będą ze sobą spójne. Warto pamiętać, że Google preferuje rozbudowane treści, jednak nie oznacza to lania wody.
Warto przedstawić temat od jak najbardziej merytorycznej strony. To o czym warto również pamiętać, to aktualizacja tekstów. Roboty Google sprawdzają, czy strony są aktualne, aby użytkownicy nie byli kierowani do serwisów, które zawierają przestarzałe informacje. Algorytmy także ulegają zmianą, dlatego warto co jakiś czas teksty odświeżyć, aby pozycja strony nie spadła.
Czytaj więcej: https://www.argonium.pl/case_study/content-marketing/jak-tworzy-skuteczne-tre-ci-na-strony-www
2020-04-16 08:53:51
Adres IP:
*.*.*.75
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy
2021-09-03 06:45:51
Adres IP:
*.*.*.113